יום שני, 31 באוקטובר 2016

סדנת צורפות אצל יניב שפירא- ליצור תכשיט משלך בעצמך!

אני לא יצירתית. באמת שלא. אפילו המחשבה על לצייר, לגזור, להדביק , מעבירה בי חלחלה. כי אני גם לא טובה בזה וגם לא אוהבת את זה. אז איך הגעתי לסדנת צורפות? כנראה שהרעיון שתוך שעתיים וחצי אני יכולה ליצור תכשיט שאני עיצבתי והכנתי במו ידיי קסם לי. זה יכול להיות שינוי מרענן במגירת התכשיטים שלי, שכוללת בעיקר תכשיטים ממנגוליה וטופ טן (לא שיש לי משהו נגד מנגוליה וטופ טן חלילה:).
אז שמחתי מאוד כשהוזמנתי לסדנת "להיות צורף ליום אחד" אצל יניב שפירא. שמחתי וגם חרדתי, כי כשהגעתי לשם פגשתי בלוגריות נוספות, שידועות בכשרון היצירה שלהן, ואילו אני נחרדת אפילו מלהחזיק מסורית קטנטנה...
אבל אני לא אתן לזה להפריע לי. אני באתי עם מטרה אחת-לצאת עם טבעת בצורת פרפר! זה מה שראיתי בעיני רוחי, וזה מה שיהיה.
הסדנא התחילה בהסבר קצר על הסטודיו של יניב. יניב הוא צורף ומעצב כבר למעלה מעשרים שנה. בסטודיו שלו, אשר ממוקם בתל אביב על גבול יפו, הוא, בנוסף לסדנאות, מייצר תכשיטים בהתאמה אישית. כל רעיון שיש לכם לתכשיט יכול להפוך למציאות בעזרת יניב. החזון של יניב הוא לתת את הידע שלו ושל הצוות המקצועי שלו לסטודנטים ולכל מי שמעוניין ללמוד ולעסוק בתחום הצורפות.
טלי המדריכה הראתה לנו דוגמאות לדברים שאפשר להכין. היא הסבירה שאפשר להכין טבעת, צמיד או תליון לשרשרת. אני, כאמור, בחרתי בטבעת.
לצערי, גיליתי שאת הטבעת שראיתי בעיני רוחי אי אפשר להכין בסדנא הזו, אז החלטתי להסתפק בטבעת, שעליה יוטבעו ציורי פרפרים קטנים וחמודים.
התחלתי בבחירת השבלונה של הטבעת, אשר אותה הדבקתי על חומר העבודה- פליז.
לאחר מכן הייתי צריכה לחתוך באמצעות מסורית קטנה את הפליז בצורה מאוד מדוייקת לפי השבלונה. מאחר ודיוק הוא לא הצד החזק שלי- נחרדתי. אבל איכשהו הצלחתי לצלוח את זה בשלום.
ברגע שסיימתי לנסר את הפליז- התחיל השלב השני-שיוף. השלב הזה קצת מזכיר ביקור אצל המניקוריסטית. הייתי צריכה לשייף שוב ושוב ושוב את הפליז עד שיבריק ושלא יהיו בו קווקווים קטנים. רק אחרי שקיבלתי את האו.קיי מהמדריכה- יכולתי לעבור לשלב הבא.
השלב הבא היה לצייר את הפרפרים הקטנים שלי על הפליז. השתמשתי במכשיר קטן, שעושה חריטות קטנות בחומר, וציירתי ביד חופשית פרפרים חמודים.
לאחר מכן הייתי צריכה לשייף שוב. ושוב. ושוב. בעצם חלק גדול מהעבודה הוא השיוף. כדי שהתוצר הסופי יהיה מושלם- כדאי לשייף כמה שיותר ולהבריק.
אחר כך נתתי את הטבעת לאבי, אחד העובדים במקום, שעיגל אותה לצורתה הטבעתית וציפה אותה בציפוי זהב.
טדדם!
זה מה שיצא:
לא ייאמן שאני, עם הידיים השמאליות שלי, הצלחתי לעשות כזה דבר. וכמו שמיכל צפיר אומרת: "אם אני יכולה- גם אתם יכולים".
אז למי זה מתאים?
לכל אחד מגיל 8 עד 80. הסדנא יכולה להתאים כחגיגת יום הולדת, עם חברים, זוג, בת מצווה, יום גיבוש לעובדים, מפגש משפחתי ועוד...
איפה זה?
הסדנאות נערכות בסטודיו ברחוב אילת 6 תל אביב. אפשר גם להגיע לכל מקום-למקום העבודה, לאירוע וכו'.
כמה זמן זה?
שעתיים עד שעתיים וחצי.
כמה זה עולה?
בין 150 ל300 לאדם. (תלוי אם יש תוספת של ציפוי זהב או כסף)
ואם אני רוצה עוד?
בבית הספר לצורפות של יניב שפירא ניתן להרשם גם לקורס צורפות שנתי או לסדנא של כמה מפגשים, שבה לומדים יותר לעומק את התחום ומקבלים שעות תרגול מעשי.
לפרטים נוספים:
בית הספר לצורפות של יניב שפירא-0722619979

3 תגובות:

  1. אז אני מבין שאני פטור מלקנות לך תכשיטים בקרוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, פשוט תוכל לעצב לי תכשיט בעצמך:)

      מחק
    2. חחחח
      כי יש סיכוי כלשהו בעולם שאני אעצב תכשיטים

      מחק